سیر نمی شوم

رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند:کسی که غذایی بخورد و صاحب دو چشم(انسان باشد یا حیوان)به او نگاه کند واز آن غذا با او مواسات نکندو به او ندهد مبتلا می شود به دردی که دوا نداشته باشد




                                            برای دیدن حکایتی آموزنده در خصوص این حدیث


                                                         به ادامه مطلب بروید 

از محدث قمی رحمه الله علیه مولف مفاتیح وغیر از آن نقل شده که فرمودند:

من در تبریز بر شخصی وارد شدم و چند روزی در منزل او بودم طعامی که می آورد چند نفر راکافی بود با اینکه غیر از من و او کسی بر سر آن سفره نبود با اشتهای تمام با من مشغول خوردن می شد من فارغ می شدم و او مشغول بود تا آنچه در سفره بود تمام میخورد از میوه ای که برایم می آورد یک دانه بر نمی گردانید من از پر خوری او در تعجب بودم و چیزی نمی گفتم تا اینکه روزی به من گفت:فلانی,من مبتلا به مرض جوع هستم و هیچ گاه سیر نمی شوم.

گفتم:از کی این مرض عارض شده؟

گفت:روزی به غذا خوردن مشغول بودم سگی در آن نزدیکی ایستاده به من نگاه می کرد و به طعام و دهان من می نگریست من آن طعام را خوردم و لقمه ای نزد آن نینداختم چون فارغ شدم و سفره از طعام خالی شد سر به آسمان بلند کردو آهی کشید و رفت و از آن تاریخ به این مرض مبتلا شدم و به هیچ دارو رفع نمی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد